Jobopslag: Organist til Vestermarie og Nylars Kirker

Organist til Vestermarie og Nylars Kirker

Se også jobopslaget på jobnet her.

En stilling som organist ved Vestermarie og Nylars Kirker, i Vestermarie-Nylarsker Pastorat, Bornholms Provsti er ledig pr. 1. november 2024. Der er ansøgningsfrist 10. september.

Stillingen er på 16 timer pr. uge.

Som vores nye organist skal du spille ved gudstjenester og kirkelige handlinger. Ud over de faste søndagsgudstjenester er der månedlige plejehjemsgudstjenester, 4-5 børnegudstjenester årligt, krybbespil med børnehaven, ca. 2 sangaftener årligt og en midnatsgudstjeneste julenat.

Vestermarie Sogn har 1.301 indbyggere. Der er 4 ansatte ved kirken.

Nylarsker Sogn har 782 indbyggere, og der er ligeledes 4 ansatte ved kirken.

Sognene er kendetegnet ved, at vi er landsogne med et godt samarbejde med de lokale foreninger i sognene.

Nylars Kirke er en af Bornholms fire rundkirker, og Vestermarie Kirke er en kirke fra 1885.

Orglet i Vestermarie Kirke er et Frobenius orgel fra 1948 med 14 stemmer.

Orglet i Nylars Kirke er et Bruno Christensen orgel fra 1972 med 6 stemmer.

Vi forventer, at du brænder for et rigt og varieret musikliv både ved gudstjenester og i andre kirkelige sammenhænge. Der er en stor frihed og selvstændighed i arbejdet og mulighed for at præge stillingen, samtidig med at vi forventer, at du kan indgå i et konstruktivt samarbejde med kirkens præst og de øvrige medarbejdere: en kirkesanger, en graver og en gravermedhjælper samt en række frivillige. Du vil desuden få mulighed for at indgå i flere andre musikalske aktiviteter ved kirkerne i samarbejde med vores kirkesanger.

Kirkernes musikalske profil er en blanding af det klassiske og det mere moderne. Der lægges vægt på den musikalske, liturgiske sammenhæng i gudstjenesten. Ud over salmebogen bruger menighederne salmetillægget ”100 salmer”.

Vi lægger vægt på at være en rummelig arbejdsplads.

Der er pligt til at gøre tjeneste ved andre ansættelsesmyndigheder i Provstiet i overensstemmelse med de aftaler menighedsrådene indgår/har indgået med andre ansættelsesmyndigheder.

Ansættelse sker ved Nylarsker Sogns Menighedsråd beliggende Kirkevej 10K, Nylars, 3720 Aakirkeby.

Ansættelse af en kirkemusiker vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 og organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganistionen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kirkemusikere.

Ansættelse af en uddannet organist vil være omfattet af Overenskomst mellem Kirkeministeriet, CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Dansk Organist og Kantor Samfund (DOKS) for organister.

Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk

Nuværende tjenestemandsansatte organister har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.

Årslønnen for en kirkemusiker aftales indenfor intervallet 313.868,00 kr. – 458.730,00 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er 321.916,00 kr. (nutidskroner). Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt 24.193,00 kr. (nutidskroner).
OK tillæg på 1.044,00 kr. (nutidskroner).
Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Dansk Kirkemusiker Forening inden ansættelsen.

Årslønnen for ansøgere med en kirkemusikalsk kandidateksamen (DOKS) aftales i henhold til ny løn/AC-skalaen. Det vil sige en bruttoløn mellem 350.294,00 kr. – 426.740,00 kr. årligt (nutidskroner). Der ydes rådighedstillæg i stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt mellem 45.070,00 kr. – 70.000,00 kr. (nutidskroner). Indplacering og rådighedstillæg ydes efter anciennitet.

Årslønnen for ansøgere med eksamen i orgel og korledelse (tidligere PO-organist) aftales i henhold til det aftalte basisløntrinssystem. Basistrin 1 udgør kr. 338.012,00 årligt (nutidskroner) og basisløntrin 2 udgør kr. 355.136,00 årligt (nutidskroner). Indplacering sker efter anciennitet Rådighedstillægget udgør årligt 26.281,00 kr. (nutidskroner) for tjeneste ved 1 kirke / 34.263,00 kr. (nutidskroner) for tjeneste ved 2-3 kirker / 40.772,00 kr. (nutidskroner) for tjeneste ved 4 eller flere kirker.

Løn, OK tillæg samt rådighedstillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk 16/37.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Birgitte Ekstrøm (formand, Nylars Menighedsråd) på telefonnummer 23 96 60 57 / mail 7555BIE@km.dk. Eller til Svend Aage Kristoffersen (kontaktperson, Vestermarie Menighedsråd) på telefonnummer 51 92 94 14 / mail 7554SAK@km.dk.

Ansøgningen med relevante bilag og referencer sendes til Svend Aage Kristoffersen, Askene 10, Vestermarie, 3700 Rønne eller på mail til 7554fortrolig@sogn.dk.

Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest den 10. september 2024.

Ansættelsessamtaler samt prøvespil forventes at finde sted i ugerne 38-39.

Menighedsrådet kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer. Desuden skal der kunne fremvises børneattest.